måndagen den 23:e juli 2007 - ryggont och bokrecension

nej, det är nog inte ryggskott.
jag har fortfarande väldigt ont, men det gör aningens (ANINGENS) mindre ont än igår, och *så* fort går det nog inte över.
dessutom (sade lotta, och anna-lena höll med om detta när vi telefonkonsulterade henne) så hörs vid ryggskott ett riktigt *"brak"* (hence "ryggSKOTT"), och det gjorde det ju inte igår, då, nej...
det högg lixom bara till i vekryggen på mig, och sedan kändes det som att jag hade två kroppsdelar som i det närmaste funkade separat från varandra: över- och underkroppen.

jobbigt att ligga inatt, på grund av ontet, så jag var uppe och gick lite och satt sedan en liten stund vid datorn och spelade på
pogo.

läste även ut "american psycho", men jag erkänner villigt att jag de sista kapitlen hoppade över flera stycken (och till och med några sidor), för på slutet flippade han verkligen ur och bidde galen, påjjken, och jag bidde illamående när jag läste, och var rädd att jag skulle kräka om jag läste allting.

jag är visserligen inte så väldans kräsmagad, men när påjjken petade in en råtta i underlivet på en av de kvinnor han torterade och sedan tittade på medan den sprang omkring inuti henne och smaskade i sig hennes inälvor bidde det bara FÖR MYKKET för mig.
*kräker*

vad är det för en dåre som skrivit boken egentligen - måste kolla upp om han skrivit fler böcker, och om de i så fall går i samma stil som "american psycho", eller om han var ett "one hit wonder" som ville skriva nå't riktigt ÄKKLIGT och sedan claima det som sina 15 minuter av berömmelse, eller om han kanske rent utav skrev boken och sedan bidde lika galen som galningen i boken.

BLÄÄÄRK!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Granberg

Arma vännen, i mina öron låter det absolut som ryggskott. Det är svåra diskbråck som kan ge läskiga ljud ifrån sig och då blir det ambulans direkt och tårar och tandagnisslan. (Jag har en viss erfarenhet av sånt här..)
Det bästa är om du kan röra dig måttligt och försiktigt, då blir du snabbare bra än om du ligger bara. Det kan vara skönt att ligga på rygg med böjda knän och kuddar under underbenen så de kommer upp i rät vinkel.
Skickar massor med em- och sympati och önskningar om snar bättring för det här är inte alls kul att råka ut för.
Kramar från din vän Anna-Karin som börjar vakna upp ur min train-lag!

Postat av: snusmumriken

okej.
*garvar*
kanske vi här i norrland kallar diskbråck ryggskott, då, och detta som jag drabbats av inte är värre än lite "vanligt" ryggont.
"spik i foten"...
*fnissar*

2007-07-24 @ 09:56:56
URL: http://snusmumriken.webblogg.se
Postat av: Anna-Karin Granberg

Det låter ju mer som ischias tycker jag? Lite läge att träffa en doktor? Ledsen om jag är daltig men jag lite erfarenhet och vet hur jämrans ont det gör! *sympatiserar*

2007-07-24 @ 18:59:38
URL: http://akgranberg.blogspot.com/
Postat av: snusmumriken

skönt att ha nå'n som daltar med en ibland, ju!
:o)
ontet får den här veckan på sig att försvinna av sig själv.
sitter even as i write med en kylklamp innanför byxlinningen, mot det onda. det lindrarvisserligen bara en liten, liiiten stund, men allt (ALLT!!!) är bättre än att ha ont prexis HELA tiden.

2007-07-24 @ 19:42:20
URL: http://snusmumriken.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback