måndagen den 30:e juli 2007 - mydeathspace.com

efter att ha läst om denna webbsajt på aftonbladet.se, surfade jag dit och sitter nu och läser alla inlägg där.

det är tragiskt...

inte bara för att där listas en massa (främst unga aka upp till 30-35 år) människor som avlidit på grund av olika sjukdomar, utan för att *många* av dem som listas där dött till följd av ren idioti.

vad är det *med* folk???
unga människor / barn utsätter sig för risker såsom att till exempel (om jag fattat det hela rätt) hålla i sig i bilar medan de (ungarna alltså - inte bilarna) ligger eller står på en skateboard, varpå bilen startas och det sedan gäller attt hålla sig kvar så länge som möjligt...

sedan har vi så'na grejor som att ungar slår ihjäl varandra med baseballträn.

och, det kanske mest tragiska av allt på mydeathspace.com: ungar som begår självmord, och där dödsrunorna visar att familjen och vännerna inte anat att en människa de stått nära mått så dåligt...


och vi fortsätter att konsumera och zappa mellan tv-kanalerna, och le och svara "det är bra med mig - hur är det själv?"...

Kommentarer
Postat av: pappa B

Hallå där!
Har inte sett några små komments från Snusmumriken på ett tag. Måste undersöka om hon gått i ide, eller vad som hänt. Allt väl hoppas jag och jag förmodar att du går i täten i årets Pridefestival!
Kram från Sveriges gladaste man
Pappa B

Postat av: Puckosmulan

"och vi fortsätter att konsumera och zappa mellan tv-kanalerna, och le och svara "det är bra med mig - hur är det själv?"..."
Det är en gåta varför vi överhuvudtaget ställer frågan eftersom vi så sällan svarar ärligt och än mer sällan lyssnar på svaret.

2007-07-30 @ 18:05:16
URL: http://puckosmulan.wordpress.com/
Postat av: snusmumriken

undrar vad som skulle behöva hända för att vi ska stanna upp och lyssna och *se* varandra (och oss själva)...

2007-07-30 @ 18:18:41
URL: http://snusmumriken.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback