söndagen den 15:e juli 2007 - andlig och lekamlig spis

nu har jag läst ut "den gröna milen".
en BRA bok!

psykologisk skräck är *"intressant"* - inte för inte är "the shining" en av mina aspeluta favoritfilmer.

middag med lotta på kardinalen på kvällen.
jag käkade oxfile´med klyftpotatis och rödvinssås med olivoljebakad fetaost, medans lotta tog sin vanliga orientale-pizza.
jag sade att nästa gång måste vi chocka dem och beställa nå't annat, eftersom servitören tydligen kom ihåg oss från förra gången (då vi beställde samma sak).

efterrätt tog vi denna gång: vaniljglass med varm sjokkladsås.
skulle egentligen oxå varit grädde till, men "vi har ingen grädde, för vi hittar inte apparaten" (sfi, hallååå?)...
"du får väl ta en *visp* då, och vispa för hand!", sade jag till honom, men då bidde han 15 år och sade "men det är ju sååå jobbigt!"

anyway så rasade min mage mindre än en halvtimme efter att jag käkat glassen och sjokkladsåsen.
*magknip*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback