söndagen den 22:a juli 2007 - ryggskott (?) och bangolfsantiklimax

fyrbeningen och jag gick ut för att bli uppskopade av lotta och hennes fyrbeningar för avfärd till dellenbaden och bangolfbanan där.
när jag öppnade bakdörren på lottas bil för att ställa in vattenflaskan som jag hade med mig åt hundarna så högg det till i ryggslutet, och jag kunde inte räta på ryggen.

jag var tvungen att stå och andas en lång stund, och sedan hasade jag mig till framdörren på passagerarsidan, öppnade och hasade mig in i bilen.

det kändes som om under- och överkroppen inte satt ihop, men jag hoppades att det skulle gå över efter en liten stund.

när vi kom fram till dellenbaden så hasade jag mig ut ur bilen, och hasade bort och hyrde bangofklubbor till lotta och mig själv (fyrbeningarna sade att de inte hade nå'n vidare lust att spela).

vi hade ju sagt att vi skulle spela tills vi hade fått ner bollen i hålet, även om det skulle betyda tvåsiffriga resultat på varje bana, men underligt nog så hade ingen av oss mer än 8 slag på nå'n bana - snakka om antiklimax!

jag förlorade (vi skyller på att min rygg gjorde det extra besvärligt för mig att spela), men det var lotta som bjöd på fika idag (hon hade med sig fika).

när vi satt och fikade kom en av fyrbeningarnas släktingar förbi - napoleon (ellies son) hade tagit med sig sina tvåbeningar på en liten utflykt.
vi tittade på när hans tvåbeningar spelade en runda bangolf, och sedan bjöd napoleons matte lotta och mig på glass, eftersom hon vann över napoleons husse - trevligt!
*ler brett*

jag hade varit förutseende nog att ta med mig kartan med lactrasetabetter, så idag slapp jag magknip och värre magproblem på grund av glassätande = *skönt*!

nu är torsten och jag hemma igen, och jag har läst en snutt i "american psycho".
vilken aspelut GRYMvidrig bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback