söndagen den 8:e juli 2007 - fårvallning och musik

lotta och jag och alla fyrbeningarna plus en till (tim) var till nå'nstans (jag och geografi, ju, men vi åkte förbi uppsala i alla fall) för att lotta skulle testa om fyrbeningarna hade några vallningsanlag.

tyvärr kunde ju inte torsten vara med, eftersom han fortfarande haltar liiite, men han följde med som moraliskt stöd!
*fnislar*

hursomhelst så slutade det hela med att tim visade sig vara dagens stjärna - han fick högst poäng av *alla* som var där!
han, som aldrig sett ett får förut, fattade i stort sett på en gång att detta var vad han was meant to do - detta var hans grej!
*ler brett*

eftersom vallningsanlagstestet bara nyligen blivit godkänt som officiellt resultat, så var där flera beardisar som tävlat i sm i fårvallning för att få sitt vallningsanlag testat.
tim slog alltså *dem* oxå!
SNACKA om att tims matte höll på att *spricka* av stolthet när vi skjutsat hem honom och berättat om vad domaren sagt!
:o)

på vägen ner (och hem) så lyssnade lotta och jag på radio, och trots att de inte spelade nå'n av "låtarna som är "m:s och mina", så zappade jag mellan kanalerna vid två tillfällen.
jag förstår inte riktigt varför, men "when you say nothing at all med boyzone är en så'n där låt som trots att den inte är "m:s och min" gör *ont*

en annan är (tydligen) sarah dawn finers "i remember Love".
innan igår hade jag inte hört den (jag missade hela melodifestivalssvängen i våras, men har hört flera av låtarna i efterhand, och det synes mig ett *stort* mysterium att svenska folket valde *the ark* att representera landet vid esc, men det är en annan sak, det, ju!

hursomhelst:




förmodligen var det textraden "i remember Love so beautiful - now i know my heart is breakable" som bidde för mykket...

ps: kolla vem som fattat det här med *embed*... *asg*

Kommentarer
Postat av: Puckosmulan

Musik är mäktigt.
Kan plötsligt, när du som minst anar det och kanske ännu mindre vill det, flytta dig till tider, platser och känslor som gör ont.
Det går också andra vägen! Med ett medvetet val kan du flytta dig till tider platser och känslor där du vill
vara, som gör gott!
Hälsa Tims matte och gratulera :)
(Btw: Me like The Ark men Sarah hade kanske klarat sig bättre i finalen.)
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback