onsdagen den 13:e juni 2007 - lactrase is DA schazbat!

efter veterinärbesöket igår kväll var jag så glad och lättad över att det inte är nå't *allvarligt* fel på fyrbeningen, så jag firade med en liten mjukglassvåffla.

efter att jag smaskat i mig glassen dröjde det inte lång stund innan jag fikk ont i magen.
jaghar de senaste åren haft perioder då jag inte fixat att käka (grädd)glass och mjukglass, och jag har i stort sett hela tiden (de senaste åren alltså) haft svårt med ost och gräddfil / kesella.

för någon sommar se'n så fikk jag tipset att testa lactrase - ett receptfritt läkemedel som hjälper kroppen att bryta ner det enzym i mjölk som orsakar laktosintolerans.
jag har ju visserligen aldrig testat om jag *är* laktosintolerant, då, men jag tänkte att det förmodligen inte skulle skada att i alla fall *testa* kapslarna, så jag lufsade iväg till apoteket och köpte mig en förpackning.
funkade GRYMbraigt!

idag när jag var på apoteket för att hämta fyrbeningens medusin så köpte jag en ask lactrase, och sedan gikk jag och smaskade i mig en tacotallrik.
minuten innan jag började käka petade jag i mig en lactrasekapsel.

jag tog lite ost och en klikk kesella till tacosen, och känner fortfarande inte av vare sig osten eller kesellan!
*glad*


lactrase



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback