onsdagen den 30:e maj 2007 - maintainance blues

varje onsdagförmiddag är det maintainance på wow.
det vill säga: alla realmar / servrar ligger nere för underhållsarbete / uppdateringar.

jag spelar ju visserligen inte lika mykket längre (av olika anledningar som jag inte känner för att berätta om [än), och *när* jag spelar, så spelar jag mest på horde-sidan.
min lille orc hunter chaí har nu nått den mogna åldern / leveln 26.

jag spelar som sagt var inte lika mykket längre, men denna vecka har jag spelat en hel del, och just idag känner jag för att spela (horde, då).

jag och m har börjat smuggla över små vanity pets (små djur som följer med en char efter att han eller hon köpt det, och som inte gör nå't annat än ser coola alternativt gulliga ut) mellan de två stridande sidorna.
chaí köper vanity pets på hordesidan, och artemis köper dem på ally-sidan, och sedan träffas vi på ah i stv (*fnislar och erkänner att jag medvetet använder så många wow-termer jag bara kan*) och skajpar för att samordna transaktionerna.

det är ju nämligen så att horde- och allyspelare inte kan prata med varandra, inte träjda varandra eller ha nå'n annan kontakt.
men via ah (auction house) i till exempel stv (stranglethorn vale) kan spelare från de två sidorna köpa saker av varandra.

chaí har köpt en kissemisse (en
orange tabby) av artemis, som i sin tur har köpt en red dragonhawk hatchling av honom.

--- 

maintainancetjafset ska vara klart till 11,00.
till dess spelar jag travspelet.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fattar exakt och precis ingenting :-)

2007-06-01 @ 15:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback