söndagen den 27:e maj 2007 - svullerier

jag och lotta käkade tacos ihop igår.

tacos är ju rätt bra mat, även i viktminskningshänseende, eftersom man kan frossa away på grönsaker, xom i alla fall enligt viktväktarna (vilket är den metod jag använder mig av i mitt viktminskningsarbete) är "fritt", dvs: "ät så mycket Du vill och kan, för det 'kostar' inga points!"

från tidigare i veckan hade vi kvar en tårta, eller rättare sagt två halva tårtor (en schwarzwald och en jordgubbstårta), och eftersom vi är de svullomonster vi är, så tänkte vi att vi ju måste smaska i oss dem innan de bidde dåliga, för *slänga* dem kunde vi ju inte ge oss till att göra, ju!
*erkänner*

medan lotta åkte och skopade upp torsten och mig, så stod tårtorna på lottas köksbord (för att de skulle tina, ju).
när vi kom hem till lotta stod bara schwarzwaldtårtan kvar.
och lottas fyrbening ellie luktade jordgubbstårta.
*fnislar*

anyhow så hade jag i ett svagt ögonblick (de är *många* och inte alls särskilt far between, sorgligt nog, men jag jobbar på det) köpt mitt favoritsvullerisnacks: ostkrokar och en bruk guacamole.

"lika bra att svulla ordentligt om man ändå ska svulla!" tänkte jag och menade alltså såklart att skulle jag smaska tårta, så kunde jag lika gärna sabba viktminskningsarbetet *ORDENTLIGT*...

IDIOTI, det, ju...

men i'm happy to report att jag *inte* svullat ostkrokar och guacamole (än): påsen och burken följde med torsten och mig hem, och de kommer finnas kvar som karaktärsdanande föremål.

Kommentarer
Postat av: Yogi Maha Jai Shanti

Namaste!
I love vegetarian indian food. and that's the right food


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback