torsdagen den 10:e maj 2007 - datum

datum är viktiga för mig.

inte på det där lite creepy idiot savant-viset då datum sutvecklas till små berättelser (som rabblas mekaniskt och entonigt) i stil med "it'd be a tuesday. it was a cloudy day, and president lincoln got his new false teeth made out of wood.", utan för att jag tycker om att minnas.

dagens datum kommer alltid att vara betydelsefullt för mig.

idag är det prexis ett år sedan m aka Flikkan snubblade in på min sida inne på
qruisern.

jag har fundrat mykket på om jag skulle ha låtit bli att svara på hennes qruisermess om jag hade vetat vad det skulle leda till, men fastän jag nästan varje dag tänker "jag önskar att jag hade låtit bli!", så försvinner den tanken efter en yp-stund, för det jag fått och får tack vare att jag svarade på messet är så dyrbart...

jag har lärt mig så mykket om mig själv, om andra människor i största allmänhet, samt m aka Flikkan i synnerhet, och det är ovärderligt...


"no meetings are accidental. those who are to meet will meet, because together they have the potential for a holy relationship... we are in each other's lives in order to help us see where we most need healing, and in order to help us heal..."

"we're not aligned with the holy spirit until people can behave in any way they choose to, and our own inner peace isn't shaken... Love isn't Love until it's unconditional..."
(marianne williamson: "a return to Love")


jo.
jag tror på det, men detta är *mina* tre dagar.

"truth will always reassert itself, given a symbolic three days. three days represents the time it takes between the crucifixion and the resurrection, between an open-hearted response to hurt and the experience of rebirth that will always follow... this is just the three days. hold on. hold on..."


"it takes great courage and personal strength to hold on to our center during times of great hurt."
*ger mig själv ig på just den kursen, och börjar förbereda för omtenta*


TACK för att jag fick älska Dig, m - jag har blivit en bättre och mer hel människa tack vare det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback