lördagen den 17:e november 2007 - när sunda förnuftet spårar ur

gps-mackapären spås bli årets julklapp.
jag har ju ingen bil (inget körkort heller, ju), så jag önskar mig inte en så'n.

teknik fascinerar mig, och om jag hade ekonomin för det, skulle jag kunna bli ENORMT fascinerad - jag känner att det bor en liten prylbög ini mig!

efter att ha läst om två norrmän på aftonbladet.se, så inser jag dock att det finns en fara med alla dessa tekniska hjälpmedel som vi i allt större utsträckning omger oss med.

tekniken kan och får aldrig ersätta det sunda förnuftet, för hur fiffiga teknikmackapärer vi än uppfinner, så slår ingen den mänskliga hjärnan - om den används på rätt sätt.

*skickar en julklapp till de två norska påjjkarna - "common sense 2.0"*

läs om de norska påjjkarnas äventyr i sverige
här!

ps. man skulle ju lätt kunna berätta om detta som en norge-historia, men så'na berättar jag inte, och jag finner dem heller inte roliga. innan norska folket röstade nej till att gå med i eu (hette väl eg på den tiden? *försöker minnas*) och svenskarna röstade ja berättade jag dem dock *gärna*.

;o)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det är nog det som är faran - att man börjar lita mer på apparaten i handen än den som finns mellan öronen. Stackars små norrmän. Jag börjar överväga om jag verkligen ska önska mig en gps i julklapp, kanske jag borde be tomten om lite mer vanligt vett och öppnare korpgluggar istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback