lördagen den 3:e november 2007 - samlade svamlor

inatt kom snön.
inte många centimeter, men det är i alla fall vitt på träden, och lite varstans på backen.

ljusare, tack och lov - jobbigt med höstmörkret!

-----

problem med att veta vad jag ska använda blodspengarna till denna månad har jag heller inte.
*garvar rått*

fast jag hann göra nå't jag inte borde gjort först.
men så är det ju.
och det gjorde mig glad att hon blev glad.

-----

lotta och jag var och käkade på kardinal igår.
lotta åt det hon alltid äter (när ska Du testa kyckling, chicken? *flinar*), och jag käkade det jag för det mesta väljer på den restaurangen: olivoljebakad fetaost, oxfilé och klyftpotatis.
jag smällde på stort och beställde en förrätt oxå - tomatsallad.
till det drack jag lättöl.

-----

annars wowar jag ju.
jag har dock inte drabbats av pvp-feber som m ännu - jag SUGER på pvp, ju, så det är lixom ingen idé.
*garvar*

wow-relaterat kuligt hänt i veckan 1: filidutt (min blood elf hunter) klädde av sig alla kläder (förutom kallingarna) och sprang hela vägen till ally-land (snölandskapet i dun morogh), och hämtade sig en snöleopard.
han (filidutt, alltså) dog fyra eller fem gånger på vägen, men jag hade ju befarat BETYDLIGT fler dödsfall än så, så jag var mycket nöjd.

tack m, för tipset om strippningen - det hade jag ju inte kunnat räkna ut själv (*faktiskt*) - nu slapp jag en grym repair-nota!
:o)

varför skulle filidutt då ha sig en snöleopard - varför kunde han inte nöja sig med de stridsdjurskandidater som finns i horde-land?

pja...
jag har ju en dwarf hunter (aïoli) på ally-sidan, och han har en snöleopard (som heter mjau), och jag tycker det är vackra (pixel)djur, och dessutom är det ju GRYMkaxigt av en relativt låglevlad (filidutt är 22) char att smita över till "andra sidan" och hämta sig ett stridsdjur (finns ju vakter överallt, och de gör mer än gärna pyttipanna av en om man inte passar sig)!

anyway...
vad skulle så den nya missen heta?
tänka, tänka, tänka...

missen är vit (SNÖleopard, ju!), så jag och m (vi bollar namnidéer med varandra, bland annat) läste på sidan med "färgnamn" på
20000-names.com, och till slut hittade m namnet "fingal" (skotsk variant av gaeliskans "fionnghall". vilket betyder vit främling).

hmmm...
jag smakade på namnet, och insåg att det var och är PERFEKT - han ÄR ju en vit främling - inte många på horde-sidan som har en snöleopard, ju!
dessutom passar namnen fingal och filidutt ihop, tycker jag - de låter bra tillsammans, helt enkelt!
:o)

wow-relaterat kuligt hänt i veckan 2: häromkvällen när torsten och jag var ute på kvällspinken (HANS *förtydligar*), så cyklade två fjunhårspåjjkar aka tonårsslynglar förbi oss. de cyklade rätt sakta och pratade högt med varandra, så jag hörde vad de sade.
den ene killen sade: "okej; planen är alltså: jag dingar 70 med min warlock, och sedan pvp! du får hjälpa mig!"

jag hörde inte vad den andre killen svarade, men wow är SERIÖST, så jag förmodar att han löd order, och gjorde sig beredd att hjälpa kille 1.
*garvar*

när de cyklat förbi oss, så tänkte jag: "undrar vad de hade sagt om de fått veta att den überrultiga, medelålders kvinnan de passerade EGENTLIGEN är iko(saeder), lvl 70 human warlock???"
*asg*

-----

här en bild på en snöleopard, wow style:



snöleopard

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vet ju att Puckosmulan skriver kommentarer här ibland & hon sa till mig att jag ej googlat henne, nu har jag gjort det men bara hittat en gammal blogg åt henne. Hon skrev oxå att hon inte skrev under Puckosmulan nu så jag vet inte vad jag ska söka på. Nu tänkte jag om du nu har en blogg puckosmulan kanske man kan få din blogg adress här så man kan läsa din blogg. Alltid spännande att läsa andras bloggar.

Postat av: snusmumriken

you've got some nerve, ju...

först beter du dig som en dåre på min blogg pch uttalar dig nedlåtande om både min blogg och om min och puckosmulans person, och nu viil du använda min blogg som anslagstavla för en efterlysning???
och inte nog med det, ju, utan den du efterlyser är puckosmulan.

*gapskrattar, och kan VERKLIGEN inte sluta*

2007-11-04 @ 02:36:45
Postat av: Maria

Men va kul att man kan roa dig!

2007-11-04 @ 21:42:13
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: snusmumriken

fint att du tycker det!

2007-11-04 @ 22:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback