tisdagen den 13:e november 2007 - datorprat

idag tog jag mig i kragen (tack för påpiskning, m!) och släpade både mig själv och fyrbeningen ner till posten aka okq8 för att hämta grafikkortet jag beställde från inwarehouse förra veckan.

vi tog bussen hem, och efter att jag käkat lite middag (fullkornspasta&kyckling-sallad), så packade jag upp nya grafikkortet, och satte mig för att läsa installationsanvisningarna.

jag erkänner att antalet sladdar och pryttlar som följde med grafikkortet gjorde mig LIIITE orolig, men efter att ha tagit några djupa andetag samt mumlat mantrat m gav mig ("lugnt och metodiskt... lugnt och metodiskt..."), så gav jag mig på att försöka bryta mig in i min dator.

NATURLIGTVIS tog jag bort FEL sidoskydd, så jag bidde en halvtimme sinkad.
*garvar*

när jag väl fått bort RÄTT sidoskydd så insåg jag att jag inte skulle komma så mycket längre än så, eftersom jag inte hade de nödvändiga verktygen - jag var en minivariant av ikeanyckeln kort, helt enkelt.

men jag är rätt nöjd med dagen i alla fall eftersom datorn nu fungerar i stort sett felfritt.
detta beror på att jag innan jag började gräva i datorn avinstallerade det grafikkort som *nu* sitter i den.
nu har jag alltså "inget" grafikkort, och detta säger mig att det BORDE vara grafikkortets fel att datorn muppat sig så den senaste tiden.

:o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback