måndagen den 29:e oktober 2007 - ujujuj, sten-gunnar! *knäpper fast cykelhjälmen på ditt huvud*

läser en debattartikel på aftonbladet.se (som ni vet vid det här laget är den tidningen inte min favorittidning, men nå'nstans måste jag ju få blogginspiration från! *flinar*).

artikeln är skriven av sten-gunnar hedin, föreståndare inom pingsrörelsen.

sten-gunnar är mån om barnen, han.
han fruktar ett "massexperiment" där barnen till homosexuella kommer vara de stora förlorarna - att barnen kommer bli rotlösa och deprimerade vuxna som inte vet vilka deras föräldrar är.

de så kallade "regnbågsbarnen" (barn till homosexuella) är för det mesta betydligt mer planerade och efterlängtade än barn till heterosexuella.

barn som är älskade och vet om att de är det är TRYGGA.

det det hela handlar om är ju helt enkelt att heterosexuella vuxna inte kan garantera att de eller deras barn inte kommer att kunna låta bli att mobba och trakassera "regnbågsbarnen" och / eller deras familjer.

detta säger naturligtvis BETYDLIGT mer om de heterosexuella än oss andra.


sten-gunnar hedins debattartikeln "experiment: tre föräldrar"


ps. jag misstänker att sten-gunnar hedin med denna debattartikel försöker använda barnen som slagträn i debatten kring det upprop han var med och startade - "bevara äktenskapet".

det har alltså EGENTLIGEN inget med BARNEN att göra.

för ett äktenskap (vare sig det är mellan en man och en kvinna eller en kvinna och en kvinna eller en man och en man eller [som malin wollin föreslår] två pärlhöns) är ingen garanti för att det kommer födas barn in i den relationen.

newsflash, sten-gunnar!
det FINNS äktenskap där det inte föds barn.
jomenvisst!
det är till och med så hemskt att det finns HETEROSEXUELLA äktenskap som är barnlösa!

sedan finns det ju äktenskap som BORDE stoppats av NÅGON, och definitivt innan det föddes barn in i den relationen.

jag är själv en av de MÅNGA människor som hade VÄLKOMNAT en ensam mamma.

rätta först till de heterosexuella äktenskap där den ena parten (oftast mannen, då) är brutal och misshandlande, och där mannen inte skyr våld, utan planerar utvidgat suicid.

sedan kan vi prata om hur illa barn till homosexuella kommer att fara, sten-gunnar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaha... nu måste jag komplettera min uppsättning provocerande t-shirts *flinar elakt*

"JAG HAR KNULLAT FRU GREEN" kommer nu få en polare på galgen intill...

2007-10-29 @ 12:19:31
Postat av: snusmumriken

börjar bli trångt i garderoben nu, va'?
*garvar*

2007-10-29 @ 12:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback