måndagen den 8:e oktober 2007 - korvsockerkaka och lingonlakrits

förra veckan bakade brasse i "fem myror är fler än fyra elefanter".
han vevade ner så'nt som han tyckte var gott i sockerkakssmeten: kola med papper, syrliga karameller och varmkorv.

magnus och eva är ju "ordentliga" (som motvikt till "strul-brasse", då), så de hängde inte alls med i brasses resonemang om att en kaka som innehåller många av de saker man tycker är goda ju måste vara GRYMgod, så de skickade ut brasse i köket igen - denna gång med en lapp med receptet på RIKTIG sockerkaka skrivet med STORA versaler.

när man aka jag tittar på programmen som vuxen ser man aka jag med något cyniska ögon på vissa saker, och just det där med att de skrivit receptet med stora, tydliga bokstäver är en så'n grej jag reagerade lite på: för någon som inte kan läsa spelar det nog ingen roll hur stora och tydliga bokstäverna är...
*orkar inte leta reda på mitt inlägg om aftonbladets faux-pas när det gäller kronprinsessan victoria och det faktum att hon har dyslexi*

but i digress...

det hela slutade med att brasse återkom med en till synes RIKTIG sockerkaka, men när magnus och eva tagit varsin tugga av en bit av kakan så visade det sig att brasse inte helt kunnat avhålla sig från sina idéer om "gott" - det fanns nämligen fortfarande varmkorv i sockerkakan.

varför jag berättar om detta?

jag var och handlade med lotta idag, och då hittade jag en nyhet ifrån läkerol: lingon och lakrits-halstabletter.
det mesta som är nytt fångar mitt intresse, så jag köpte en påse så'na halstabletter.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRK, kan jag meddela.

vad är det för en stolle som anställt brasse som smak-kläckare åt läkerol?

*deppar och inser att livet gör mig mer och mer lik magnus och eva, och mindre och mindre lik brasse*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tss, är väl inget mot Kalles randiga med banansmak :o6 Blir illamående bara jag tänker på det ;O)

2007-10-08 @ 19:27:30
Postat av: snusmumriken

*asg*

jaaa!

*KRÄÄÄKER*

banan funkar bara au naturelle eller som friterad, med glass och sirap alternativt honung.

2007-10-08 @ 19:45:34
Postat av: Puckosmulan

Men hallå!
Kaviar och banan ÄR gott!

Har blivit serverad banan, delad på längden, med en sträng majonäs och en sträng kaviar på som förrätt på en middag, visserligen en tämligen informell sådan, en gång och det var överraskande gott!

Postat av: Charlotte

Lingon och lakrits låter gott ihop - men å andra sidan är mitt favoritpålägg skivad banan med grillkrydda. Jag kanske är född med fel på smaklökarna?

2007-10-12 @ 16:53:13
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback