onsdagen den 17:e oktober 2007 - jaha, nu vet vi det!

kannibaler är i princip som vilka andra människor som helst.
förutom att deras receptsamling ser aaaningen annorlunda ut om man jämför med icke-kannibalers.


"Sedan berättade Meiwes hur han tillagade köttet.
- jag sauterade köttet från Bernd, tillsammans med salt, peppar, vitlök och muskotnöt. Till det hade jag potatiskroketter, brysselkål och grönpepparsås, sa Meiwes. "


nu ska jag käka lunch.
falafel med wokgrönsaker blir bra, tror jag.
*garvar*


läs mer om tyske kannibaltoken armin meiwes
här

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaha..

Postat av: Charlotte

Okej...det får nog bli typ en sallad till middag. Resterna av köttgrytan därhemma i kylen blev plötsligt lite mindre frestande.

2007-10-17 @ 15:43:53
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: snusmumriken

jo, och med den debatt om vad vår mat egentligen innehåller (speciellt den färdiglagade, då) som nu pågår på till exempel aftonbladet.se, så kommer jag förmodligen inte kunna låta bli att tänka "undrar om dafgårds varit tvungna till personalnedskärningar efter avslöjandet om 'jennys kåldolmar' (som jag för övrigt smaskade i mig häromdagen)?", och sedan kommer jag ju ha *mycket* svårt för att äta nå't köttslamsigt...

dags att anamma parollen "jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, utan för att jag hatar växter!", kanske?

2007-10-17 @ 15:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback