onsdagen den 3:e oktober 2007 - Dagens Visdomsord

"i vänskap som ebbat ut ligger det ofta mer smärta
än i vänskap som plötsligt brutits."


(frithiof brandt)



how true...

jag tror hon gått nu.
jag trodde aldrig det skulle hända, det som nu är...

och jag kan inte låta bli att undra vad hon döljer för mig denna gång.

vi sitter och kläcker ur oss artighetsfraser, och den m jag jag längtar efter att få träffa och prata med igen är borta.

ni får tro vad ni vill, men det var LÄÄÄNGE se'n det handlade om att jag önskar att hon kände för mig som jag känner för henne.

det handlar om att


*suckar tungt*


det handlar om att *jag* måste säga att jag inte fixar att vara den som stöttar och tröstar och bekräftar och älskar om att jag gör det inte är värt något när hon mår bättre.

min omsorg och min kärlek är (SÅKLART) gratis, men jag vill inte BETALA för den...

och det börjar (sakta) gå upp för mig nu att det är *det* jag gör...

jag är en "bra att ha" - en "finns alltid där"...
en "jag älskar Dig vad Du än utsätter mig för"...

när hon behöver bekräftelse, tröst och omsorg är hon ärlig mot mig, (eller rättare sagt: då vågar hon [hon orkar väl inte hålla uppe murarna då, kanske] visa sig liten, ledsen, "svag" och trasig), men när hon mår lite bättre så nästan föraktar hon mig för att jag bekräftar, tröstar och bryr mig om, och det är nästan så att jag fundrar på om hon fortfarande, trots att jag bevisat motsatsen om och om och om och om igen, tror att jag kommer använda det hon berättat för mig emot henne.

nu är det NOLL och kalla handen och kort och hålla distans som gäller, men det är ändå hon som tar kontakten, och ser till att jag vet när hon kommer finnas på msn.

och jag infinner mig troget på klockslaget...

*suckar tungt och dunkar huvudet i betongväggen*

så jävla praktiskt att ha en egen sancho panza...

så känns det, och jag förmodar att jag kommer bli huggen i strupen av henne om hon läser det här, men det tror jag inte hon gör, för hon frågar inte längre hur jag mår.

Kommentarer
Postat av: Puckosmulan

Tunga insikter...
Lider med dig.
Kram

Postat av: Nyckelpigan

Mm.. har följt dig på avstånd.. vetat att jag inte skulle tillföra dig ngt för jag varit för upptagen av mig själv.. tror du insett detta ett tag och att du nu är inne på rätt väg.. att kunna se och avslöja det falska är inte lätt och konsekvensen kan bli ngt "man" inte kan, vill, orkar ta. Men nu är du redo tror jag.. din Golgatavandring närmar sig nog slutet nu.. snart kommer ljuset åter till dig på ett aller annat sätt. Kanske är "ljuset"
en dag utan en tanke på "m"? Tänker på dig och känner för och med dig. Med en önskan om allt gott. *går ut i köket och tänder ett ljus för dig - ett hoppets ljus*

2007-10-04 @ 14:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback