tisdagen den 16:e oktober 2007 - how low can you go? how blind can you be?


malin wollins blogg.
what a waste of sajberspäjsspäjs.

utan att veta vad hon pratar om attackerar hon folk, och utan att publicera folks kommentarer svarar hon på dem.

efter att malin wollin kastat sig över puckosmulan (och: JA, alla malin wollin-fans [arma satar] därute: puckosmulan ÄR min sajbervän) och påstått att hon (puckosmulan, alltså) HATAR henne, så kände jag mig föranledd att kommentera det inlägg malin wollin (aftonbladets dumbloggare numero uno nu när alex schulman fått sparken) skrivit om detta.


"du SUGER, malin.
eftersom jag (tack och lov!) inte känner dig irl,
så skulle jag ju kunna nöja mig med att säga att *din blogg* suger
(för det GÖR den ju - det erkänner du ju själv i ett av dina svar på puckosmulans svar
på ditt infantila blogginlägg om henne),
men jag är vrålförkyld just nu och har därför ingen motståndskraft,
så jag sänker mig till din nivå.
du är någon för att du är fotbollens fru, och det andra som är du
består tydligen av funderingar kring snippor och bajskorvar.
säger bara: 1 (schulman) down - 1 to go"


skrev jag, och genast dök det upp ett nytt charmerande inlägg på dumbloggen - utan att min kommentar på hennes inlägg publicerats.

är inte det ett brott mot blogg-etikett?

men, vad gör det?
det blir ju bara mer cred till mig på det viset.
;o)

BETYDLIGT
allvarligare, då, att hon vägrar se att skillnaden mellan hennes och min blogg är att hennes blogg är publicerad och ivrigt påhejad av sveriges största kvällstidning, och därför en del av ett allt större samhällsproblem, nämmeligen det att de som har (i det här fallet media)makten utnyttjar den till att kasta skit på folk och överskölja oss med en massa blajj och waste of time

min blogg är bara min dagbok.

läs mer på dumbloggen


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken Luffare du är!!!!

2007-10-16 @ 15:24:26
Postat av: Sara

Undra vem som FET SUGER!!!! Yes, dU!!!

2007-10-16 @ 15:26:04
Postat av: Maria

Om du nu inte gillar Malin Wollins blogg varför läser du den? Är det inte bättre att låta bli undrar jag då.
Mvh Maria

Postat av: Kattis

Men varför börjar man en kommentar till någon med "Du suger!". Strange. Och varför kan inte du och din vän Puckosmulan hålla er till bloggar ni tycker om och blir glada över (som vi Malin Wollin-fans blir av HENNES blogg). Det undrar jag. Ville du ha besökare till din blogg kanske?? Det har du nog fått idag.. kanske någon stannar kvar till och med?!

2007-10-16 @ 15:53:03
Postat av: Jennie

Hur orkar du sitta och dividera om andras bloggar hit och dit ? gillar du inte skiten, läs den inte! ALLA människor har rätt till en åsikt, och uttrycka den, vi lever trots allt i Sverige. Sen att alla inte tycker likadant är väl mest en självklarhet.
Men varför trakassera någon på det här sättet? Och om du nu inte gillar malin och det hon skriver låt henne vara då!! Förstår inte hur man orkar reta upp sig på en annan människa på det viset. du känner inte ens henne.. JISSES!

2007-10-16 @ 16:01:57
Postat av: Förstår inte

Vaddå publicerade inte din kommentar? Hon la den ju i ett helt eget inlägg, hur publicerat är inte det? Kan verkligen inte förstå vad det är som du blir så arg på, VAR är det skrivet att en blogg måste vara seriös, inte får handla om bajs och snippor eller vad man nu kan roas av en liten stund? Om det inte råkar vara din kopp té, hoppa över den och gå vidare.. det är inte svårare än så..

2007-10-16 @ 16:17:58
Postat av: Lotta

Jag förstår att du ville ha publicitet, för det verkar inte vara många själar som läser denna blogg. Om man ser till antal kommentarer INNAN det lilla utspelet på Malin Wolins blogg.
Tragiskt...

2007-10-16 @ 18:27:02
Postat av: Anna

"Nämmeligen?"

Damn, jag fick tänka till en stund för att klura ut vad fasen det betydde. Sen förstod jag att det var du som hade problem och inte jag! =)

2007-10-16 @ 20:10:58
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Anonym

hur orkar du bry dig så mycket? när du skriver såhär tappar man all respekt för dig, man undrar har du inget bättre för dig att jaga upp dig för strunt som skrivs i malin wollin blogg?

de e ju helt genomskinligt att hon skriver som hon gör för att de genererar mer läsare. det blir pinsamt när du låter henne provocera dig såhär. sluta läs hennes blogg istället om du inte gillar den, skaffa dig en fritidssyssla som gör dig glad istället.

2007-10-16 @ 21:24:21
Postat av: snusmumriken

anna>> ja, visst ÄR jag?
*fnittrar kokett*

sara>> jo. jag GÖR ju det. *deppar och hänger med huvudet*

maria>> jo, det är bättre. och jag läser den inte. men när folk sprider lögner om mina vänner reagerar jag.

kattis>> för att jag, som jag skrev, sänkte mig till hennes nivå. och, nej: jag ville inte ha fler besökare till min blogg. jag skriver för *mig* (annars skulle jag ju skriva något INTRESSANT).

jennie>> som sagt: jag läser den inte. men när folk sprider lögner om mina vänner reagerar jag.

förstår inte>> ja, det gjorde hon. men hon kommenterade en opublicerad kommentar. så gör man inte. och jag är (ÅTERIGEN) arg på att någon sprider lögner om en av mina vänner.

lotta>> nej, det är inte många som läser min blogg. för det mesta är det bara jag. och det var meningen att det skulle vara så.

anna>> vilken tur att du kom på det till slut! *gläds med dig*

>> hade man nå'nsin nå'n respekt för mig, tro? jo, jag har massor av bättre saker för mig än att jaga upp mig för strunt som skrivs i malin wollins blogg.
det är bland annat därför jag *inte* jagar upp mig.
men, jo: jag har till exempel levlat en blood elf warlock till 21, tackar som frågar.

2007-10-16 @ 22:40:06
Postat av: Maria

Den här "kamraten" som du nu vad jag förstår tar i försvar har ju inte en blogg ens. Har tydligen lagt ner den. Näväl det finns ju alltid två sidor av allt även mynt.

2007-10-16 @ 23:03:04
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Tootoolah

Du äcklar mig.

2007-10-16 @ 23:05:04
Postat av: snusmumriken

maria>> va'? skrev jag "kamrat"? *kollar igen* näää - "vän" skrev jag, ju! ja, det stämmer att hon lagt ner sin blogg. och det var ju lägligt att hon gjorde det just nu, eller hur? det hade dock inget med malin wollin att göra - tro det eller ej, men ALLT som händer har inte med malin wollin att göra.

2007-10-16 @ 23:10:41
Postat av: snusmumriken

tootoolah>> nämen usch, då! det var ju VERKLIGEN inte meningen. är du så lättäcklad, menar du?

2007-10-16 @ 23:13:32
Postat av: Maria

Ber verkligen om ursäkt att jag skrivit "kamrat" istället för vän.
Men när man läser får man uppfatningen av allt kretsar kring Malin Wallins blogg, verkar ju som om ni har otalt med Schulmans oxå. Va jobbigt det måste vara att reta upp sig på en blogg när det är så lätt att bara strunta i dom.
Såg i din profil att du ska var kristen, ingen kristen jag vet slulle spy ur sin gala på detta sätt. Ska inte ni vara förlåtande?
Det här är min sista kommentar här. Tackar för mig.

2007-10-16 @ 23:23:18
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: snusmumriken

maria>> du är förlåten. och jag hoppas jag blir förlåten för att jag råkat ge dig uppfattningen att allt kretsar kring malin wollins blogg. det stämmer ju nämligen inte alls. IDAG kretsade dock något av min värld kring den. imorgon är jag säkert irroterad på nå't annat. jag har inte spytt ur mig galla - jag har försvarat en vän. fast, jo, vi kristna ska vara förlåtande. jag misslyckas ständigt med det, tyvärr.

2007-10-16 @ 23:31:13
Postat av: Anonym

Efter att ha sett bilden på dig önskar jag att jag varit blind, tro mig.

2007-10-17 @ 21:29:12
Postat av: snusmumriken

>> jag tror dig.

2007-10-18 @ 01:31:27
Postat av: Anna

Håll dig bara till de bloggar du gillar och strunta i Malin W om du nu inte gillar henne och hennes blogg
;)

2007-10-18 @ 14:11:49
URL: http://elefanter.blogg.se
Postat av: K

"tonårsöstrogenet" som du menar flödar i kommentarsfunktionerna i Fotbollsfruns blogg är väl inget främmande för dig? Det flödar ju i varje inlägg du själv skriver. Dessutom har du ett skriftspråk som påminner om en fjortonårings. Jag blev uppriktigt ledsen för din skull när jag såg att du var fyrtio år.. Det är ju ganska patetiskt att ha s.k. "sajbervänner" när man är så pass vuxen(?) som du är.

2007-10-19 @ 13:57:31
Postat av: snusmumriken

k>> tycker du? nämen! och: ja, visst HAR jag? det har inte slagit dig att det finns en ANLEDNING till att mumrik stavar som hon gör? inte ska du vara ledsen, vännen... *baxar in en lastpall lambi och hjälper dig snyta lilla näsan* jo, visst ÄR det? patetiskt med "sajbervänner" alltså? men jag tror du missuppfattat det hela lite, vännen! mina sajbervänner är så'na vänner jag (ännu) inte träffat irl, men de FINNS därute, och vi finns för varandra. det är inte som när vi var barn och hade "imaginary friends".

2007-10-19 @ 14:03:45
Postat av: K

Jag har aldrig klagat på sin stavning, däremot tycker jag att ditt skriftspråk skulle kunna förbättras och det finns det inga hinder för även om du har ADHD.

2007-10-19 @ 14:23:31
Postat av: snusmumriken

k>> jo, allt kan förbättras. jag är medveten om att jag har LÅÅÅNGT kvar innan jag når upp till till exempel margaret atwoods klass. jag tror dock det är en fråga om smak, kanske, för en av mina "sajbervänner" (som jag alltså ännu inte träffat irl) är (publicerad) författare (roman och poesi), och hon tycker om mitt sätt att skriva. INTE för att hon och jag är vänner, utan "ba'f'att". men NATURLIGTVIS kan mitt skriftspråk bli bättre. bara det att det saknas en versal i början av (nästan) varje mening jag skriver är ju så man kan bli GAAALEN...

2007-10-19 @ 14:33:51
Postat av: snusmumriken

k>> har du fått uppfattningen att jag skyller (mitt skriftspråk och allt annat oxå, förmodligen) på min diagnos (som för övrigt lyder "adhd och damp med drag av asperger syndrom")? jag skylle mycket sällan på min diagnos, men jag *åberopar* den ofta, för att försöka få folk att förstå att det kan finnas *orsaker* till saker och ting. samt för att försöka få folk att inse att adhd och damp inte är "barnsjukdomar" som på något mystiskt och mirakulöst sätt växer bort när "bokstavsbarnet (*ryser*) blir en vuxen människa.

2007-10-19 @ 14:37:26
Postat av: Maria

Du skrev att jag var förlåten men det var jag inte ute efter. Du förstod nog inte min ironi i det där om "kamrat" eller "vän". Tycker bara att det är sorgligt att ni hoppar på andra bloggare, oavsett om det är Malin eller Schumans som skriver. Lite avundsjuka för att ni inte får skriva för aftonbladet eller?

2007-10-19 @ 23:52:13
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: snusmumriken

maria>> nej, jag gjorde nog inte det. just det där med "ironi" kan vara svårt för oss med autismspektrum att begripa oss på ibland.

"hoppar på"?
bara för att nå't gillas av den stora massan betyder inte att det är rätt.

och det där med avundsjukan får stå för dig, du!
skit är skit även om det trycks i massupplagor.

2007-10-19 @ 23:59:44
Postat av: Maria

Alla får ha sin åsikt eller hur?
Jag upplever i alla fall att ni gillar att hoppa på dessa bloggare eftersom dom nu är kända. Kanske Magnus Uggla blir ert nästa offer.
En blogg är åtminstonde för mig ett sätt att ut trycka mitt liv i ord. Men för den skull behöver jag inte klanka på folk som inte har min åsikt.

2007-10-20 @ 00:10:18
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: snusmumriken

japp, det får alla ha.
och alla får uppleva saker oxå.

magnus uggla?
ja, kanske det, ju!

hursomhelst så missar du HELT poängen, men som ingemar stenmark sade: "hä ä int lönt å förklar för dem som int begrip!"

2007-10-20 @ 00:27:27
Postat av: Maria

Nä jag är väl puckad som Malin som inte fattar nåt.
Jaså när sa han det?
Är fortfarande lite fundersam över din kristna tro, ska inte du vända andra kinden till?

2007-10-20 @ 00:32:02
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: snusmumriken

maria>> vet inte exakt datum, men det är ett så kallat "bevingat ord". http://sv.wikiquote.org/wiki/Ingemar_Stenmark

jo, jag är kristen, men jag är inte varken gud eller jesus kristus (och DET uttalandet lär väl folk grab and run with as far and fast as they can).
är det nå't mer "kristet beteende" som du önskar se hos mig?

2007-10-20 @ 09:55:15
Postat av: Puckosmulan

Marie > Var någonstans i bibeln står det (om vi nu skall hålla oss till den kristna trons urkund) att du som kristen är fråntagen rätten att reagera och agera mot sådant du anser fel?

Var det inte i själva verket så att det var det Jesus sysslade med i hela sitt liv? Trots allt motstånd han mötte backade han aldrig. Han till och med dog för det han trodde på.

Att vända andra kinden till handlar om något helt annat än att backa på sina åsikter.

2007-10-20 @ 15:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback