måndagen den 3:e mars 2008 - ego te absolvo

jag har i flera års tid tänkt att jag skulle vilja få kontakt med en tjej som gick i min klass på mellanstadiet.
jag skulle vilja tala om för henne att det hon gjorde för mig den där dagen betydde att jag inte helt tappade tilliten till människor, och att det förmodligen var en av anledningarna att jag stod ut med den mobbning jag under så många år blev utsatt för.

jag berättade detta för m, som tipsade mig om sajten
stayfriends.se.
jag registrerade mig där, och sedan sökte jag den här tjejen.
jag vet inte om jag hittat henne, men medans jag försöker ta reda på det så vill jag berätta om någon annan jag hittat.
jag matade in uppgifterna om vilka skolor jag gått i, och sedan började jag lufsa nerför memory lane...

när jag i lördags loggade in på sajten såg jag att jag fått ett meddelande från en kille som gick i min klass på högstadiet.
när jag såg hans namn bland dem som på sajten angett att de gick ut nian i samma skola samma år som jag, så mindes jag en kille som (nästan) ALLTID försov sig (vår klassföreståndare brukade skämta om att vi skulle skramla [sic!] till en MONSTERväckarklocka till den här killen, så han kom upp på morgonen...).

jag öppnade hans mess, men kunde inte läsa det, eftersom texten var "blurrad".
det visade sig att fastän det är gratis att registrera sig på sajten, så måste man vara guldmedlem för att kunna se foton och läsa meddelanden.

*suckar*

jag betalade dock de 169 pengar det kostar att vara medlem i ett år, och sedan läste jag hans meddelande...


"Hej! [hans namn] här!!! Hmm vart ska man börja?vill säga så här att jag har tänkt en hel del på dig o vad vi gjorde mot dig i skolan och jag vet att du säkert inte kommer förlåta mig men jag vill att du ska veta att jag tänkt såå mycket på hur jävlig vi kunde vara mot dig o jag har mått illa när jag tänker på det och vill verkligen säga förlåt och det kommer från mitt hjärta (FÖRLÅT)"



det meddelandet var värt de 169 pengarna...

jag började gråta när jag läste det hans skrivit.
han är den enda som bett om förlåtelse för det jag blev utsatt för...

jag ska svara på han meddelande, och jag ska ge honom cred för att han bett om förlåtelse, men jag ska också tala om för honom att inte nå'n gång under alla de gånger jag tänkte på det helvete som var min skolgång har jag tänkt att *han* var en av dem som varit med och gjort mig illa, och att han alltså kan släppa de tankarna nu, och gå vidare i livet med rak rygg.



läs mer om "ego te absolvo" här!

Kommentarer
Postat av: J

Starkt av honom, men ännu mer starkt av dig att kunna ta hans ursäkt!

2008-03-03 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback